Emails en SMS

Hier kun je bepaalde e-mail opties aan- of uitzetten. Deze e-mails worden naar jouw persoonlijke mailadres verstuurd wanneer er bijvoorbeeld een reservering is geplaatst. Let op: Dit gaat dus niet over mails naar gasten toe. Lees hieronder alle opties betreft e-mails:

Ga naar email en sms instellingen


 

E-mail Instellingen

Email en SMS

E-mail versturen als er een reservering is geplaatst

Wil je een mail ontvangen wanneer er een reservering geplaatst is? Dit doe je zo:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het bovenste veld onder ‘E-mail Instellingen’ kun je het bovenste schuifje op actief zetten om e-mails te ontvangen bij nieuwe reserveringen.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

E-mail versturen als er een reservering is geannuleerd

Wil je een mail ontvangen wanneer er een reservering is geannuleerd? Dit kan zo:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het bovenste veld onder ‘E-mail Instellingen’ kun je het middelste schuifje op actief zetten om e-mails te ontvangen bij geannuleerde reserveringen.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

E-mail versturen wanneer er een review is geplaatst

Wil je een mail ontvangen wanneer er een review is geplaatst? Dit doe je zo:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het bovenste veld onder ‘E-mail Instellingen’ kun je het onderste schuifje op actief zetten om e-mails te ontvangen wanneer er reviews geplaatst worden.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

Wanneer het systeem een update krijgt, stuurt Lurch haar gebruikers een e-mail om hun te informeren van eventuele bug fixes of nieuwe functionaliteiten.

 

SMS Instellingen

Email en SMS

Zowel SMS als E-mail reserveringsbevestiging

Een gast altijd op de hoogte houden via SMS en e-mail? Dat stel je als volgt in:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het veld onder ‘SMS Instellingen’ kun je het eerste schuifje op actief zetten om zowel e-mails als sms’jes te versturen naar gasten. Let op: kosten per SMS: €0,12, excl. BTW.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

Reserveringsbevestiging via SMS

Geef gasten de optie om via SMS geïnformeerd te worden over hun reservering. Dat kan zo:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het veld onder ‘SMS Instellingen’ kun je het tweede schuifje op actief zetten om de gasten de optie te geven om ook sms bevestigingen en updates te ontvangen. Let op: kosten per SMS: €0,12, excl. BTW.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

Review SMS

Wil je, nadat de gasten zijn geweest, een SMS sturen met een review verzoek indien gasten hebben aangegeven via de SMS op de hoogte gehouden willen worden? Dat doe je als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het veld onder ‘SMS Instellingen’ kun je het derde schuifje op actief zetten om review sms’jes te versturen. Let op: kosten per SMS: €0,12, excl. BTW.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

Herinnering SMS versturen

Er wordt automatisch een herinnering mail gestuurd naar gasten 4 uur voor aanvang van hun reservering. Wil je dat er ook een SMS wordt verstuurd als gasten dit hebben toegestaan?

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het veld onder ‘SMS Instellingen’ kun je het laatste schuifje op actief zetten om een herinnering te sturen. Let op: kosten per SMS: €0,12, excl. BTW.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

SMS naam instellen of wijzigen

Wanneer jouw restaurant een SMS verstuurd naar een gast, is het misschien leuk om een sms-naam in te stellen. Dit kun je hier instellen:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het veld bij ‘Aangepaste sms naam’ vul je jouw gewenste naam in. Houdt er rekening mee dat de naam maximaal 11 tekens mag bevatten.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

Gepersonaliseerd SMS bericht instellen

Wanneer gasten hebben ingesteld dat zij via sms gecontacteerd willen worden, ontvangen zij een sms bericht na het plaatsen van een reservering. Bij deze instelling kun jij zelf een sms bericht samenstellen. Laat je dit veld gewoon leeg, dan verstuurd Lurch een standaard sms bericht. Pas dit hier aan:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het veld bij ‘Eigen sms-tekst’ vul je het gewenste bericht in dat verstuurd wordt naar nieuwe reserveringen. Nadat je het bericht hebt gemaakt, vergeet dan niet nog het schuifje onder het tekst vak op actief te zetten. Het gepersonaliseerde bericht is nu ingeschakeld.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

 

E-mail aanmaken

Email en SMS

Gepersonaliseerde e-mail instellen

Wil je een eigen tekst schrijven die de gast na een reservering ontvangt via e-mail? Dit werkt als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen’ > ‘Instellingen’ > ‘SMS & Mail’.
Stap 2: In het veld bij ‘Eigen e-mail tekst’ vul je het gewenste bericht in dat verstuurd wordt naar nieuwe reserveringen. Nadat je het bericht hebt gemaakt, vergeet dan niet nog het schuifje onder het tekst vak op actief te zetten. Het gepersonaliseerde bericht is nu ingeschakeld.
Stap 3: Vergeet niet de veranderingen op te slaan onderaan de pagina.

Extra Hulp bij Aangepast mailbericht

Personaliseer de berichten door toevoegingen in de berichten te verwerken. 
Om zo'n toevoeging te gebruiken: Plaats de cursor op de gewenste locatie en klik op het icoon voor de toevoeging:

Email en SMS

Beschikbare toevoeging voor de aangepaste mailberichten:

  • Date toont de datum in het bericht.
  • Gasten aantal toont het aantal gasten van de reservering.
  • Link toont een unieke link naar de reserveringspagina van de gast.
  • Name toont de naam van de gast.
  • Opmerking toont de gastnotitie als de gast deze heeft ingevuld.
  • Restaurant toont de naam van jouw restaurant, handig als je meerdere locaties hebt.
  • Space toont de ruimte waar de gast komt te zitten.
  • Table toont de tafel waar de gast komt te zitten.
  • Tijd toont een unieke link naar de reserveringspagina van de gast.