Lurch Kennisbank

Lurch Kennisbank

Reserveringen


Reserveringen

Vind hier meer informatie over de reserveringen voor uw restaurant.

Reserveringsberichten

Vind hier meer informatie over het instellen van berichten wanneer het restaurant gesloten is, vol is of wanneer een gast te ver vooruit wil reserveren.

Bericht wanneer uw restaurant gesloten is

Het is niet mogelijk om als gast een reservering te maken wanneer uw restaurant gesloten is. U kunt een bericht instellen die aan de gast wordt getoond als hij/zij dit probeert.

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringsberichten’
Stap 2: Schrijf een tekst in het tekstvak aan de linkerzijde
Stap 3: Klik rechts onderaan op ‘Opslaan’ om het bericht op te slaan

Bericht wanneer uw restaurant vol is

Het is niet mogelijk om als gast een reservering te maken wanneer uw restaurant vol is. U kunt een bericht instellen die aan de gast wordt getoond als hij/zij dit probeert.

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringsberichten’
Stap 2: Schrijf een tekst in het tekstvak in het midden
Stap 3: Klik rechts onderaan op ‘Opslaan’ om het bericht op te slaan

Bericht wanneer een gast te ver vooruit wil reserveren

Het is niet mogelijk om buiten de ingestelde termijn te reserveren. Als u bijvoorbeeld in hebt gesteld dat een gast maximaal 2 maanden van te voren kan reserveren, kan een gast niet voor 3 maanden vooruit reserveren.

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringsberichten’
Stap 2: Schrijf een tekst in het tekstvak aan de rechterzijde
Stap 3: Klik rechts onderaan op ‘Opslaan’ om het bericht op te slaan

Bericht tekst aanpassen

Als restauranthouder kunt u SMS-berichten en e-mails sturen naar uw gasten. Vind hier hoe u deze aanpast.

SMS tekst aanpassen

Wilt u een eigen tekst schrijven die de gast na een reservering ontvangt via SMS?
Dat werkt als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Bericht tekst aanpassen’
Stap 2: Aan de linkerkant ziet u een tekstvak voor de SMS tekst.
Stap 3: Schuif het schuifje op blauw bij ‘bericht tekst aanpassen’ en sla op

E-mail tekst aanpassen

Wilt u een eigen tekst schrijven die de gast na een reservering ontvangt via mail?
Dat werkt als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Bericht tekst aanpassen’
Stap 2: Aan de rechterkant ziet u een tekstvak voor de mail tekst
Stap 3: Schuif het schuifje op blauw bij ‘mail tekst aanpassen’ en sla op

Reserveringen overzicht

Vind hier meer informatie over de beschikbare opties in het reserveringen overzicht. 

Reserveringen per dag bekijken

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen overzicht’
Stap 2: Klik op de datum waarvan u de reserveringen wilt zien
Stap 3: De reserveringen worden geordend in een lijst weergegeven

Reserveringen goedkeuren

Als u heeft ingesteld dat u reserveringen eerst wilt goedkeuren voordat deze daadwerkelijk geplaatst worden, is het belangrijk om deze reserveringen tijdig goed te keuren in het systeem. Dit doet u als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen overzicht’
Stap 2: Klik de datum aan waarop u de status van een reservering wilt aanpassen
Stap 3: Pas de status van de reservering aan onder ‘Status’
Stap 4: De gast krijgt een mail met de status van de reservering en deze wordt bijgewerkt in het overzicht. 

Reserveringen printen

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Reserveringen overzicht’
Stap 2: Klik rechts bovenin op ‘Print reserveringen voor vandaag’

Rapporten

In het onderdeel rapporten krijgt u meer inzicht in de reserveringen en het aantal gasten per maand. Deze zijn zichtbaar in een handig jaaroverzicht.

Stap 1: Ga in het menu naar rapporten
Stap 2: Kies van welk jaar u de reserveringen en het aantal gasten wilt zien