Lurch Kennisbank

Lurch Kennisbank

Restaurant


Restaurant

Met het Lurch reserveringssysteem kunt u alle eigenschappen voor uw restaurant instellen.

Dashboard

Op het dashboard krijgt u meer inzicht in uw reserveringen en uw takeaway bestellingen.

Widget toevoegen aan de website

Concrete CMS uitleg:

  • Kopieer de code die is toegevoegd aan het dashboard door op het kopieer icoon te klikken aan de rechterkant.
  • Eén pagina:
    - Als u de widget op maar één pagina wilt gebruiken, voegt u een HTML-blok toe op de pagina waar u de widget wilt gebruiken. Hier plakt u de code in en de widget is klaar voor gebruik.
  • Alle pagina’s:
    - Als u de widget op alle pagina’s wilt gebruiken, voegt u deze toe onder systeem & instellingen > SEO & Statistieken > Trackingcodes, hier voegt u de code toe in de ‘Footer trackingcodes’.
        - Het is ook mogelijk om de code van de widget toe te voegen aan uw template, hier kunt u de code ook toevoegen in de footer waardoor deze op elke pagina werkt.

WordPress uitleg:

  • Kopieer de code die is toegevoegd aan het dashboard door op het kopieer icoon te klikken aan de rechterkant.
  • Eén pagina:
    - Als u de widget op maar één pagina wilt gebruiken, voegt u een HTML-blok toe op de pagina waar u de widget wilt gebruiken. Hier plakt u de code in en de widget is klaar voor gebruik.
  • Alle pagina’s:
    - Als u de widget op alle pagina’s wilt gebruiken voegt u deze toe onder de widgets: deze zijn te vinden in uw admin-gedeelte onder ‘weergave’.
    - Hier voegt u een HTML-blok toe en hier plakt u de code in van de widget. De widget is nu klaar voor gebruik.
        - Het is ook mogelijk om de code van de widget toe te voegen aan uw template, hier kunt u de code toevoegen in bijvoorbeeld de footer waardoor deze op elke pagina werkt.

Eigenschappen

Bij eigenschappen vindt u de instellingen van uw restaurant.

Algemeen

Hier kunt u onder andere uw adres, website en telefoonnummer aanpassen.

Restaurantnaam instellen / wijzigen

Wilt u uw restaurantnaam instellen of wijzigen? Dat werkt als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Pas de naam naar wens aan bij ‘Restaurant naam’

E-mail adres instellen / wijzigen

U kunt eenvoudig uw e-mailadres instellen of wijzigen via het menu. Dit is het e-mail adres die wordt weergegeven aan de gasten.

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Pas het e-mailadres naar wens aan bij ‘E-mail’

Website instellen / wijzigen

U kunt eenvoudig uw website URL instellen of wijzigen via het menu. Dit is de URL die wordt weergegeven aan gasten.

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Pas de website URL naar wens aan bij ‘Restaurant website’

Adres instellen / wijzigen

Is uw restaurant verhuisd? Dan kunt u het adres eenvoudig aanpassen via de instellingen.

Dit doet u als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Pas het adres naar wens aan bij ‘Adres’

Telefoonnummer instellen / wijzigen

Wilt u het telefoonnummer aanpassen waarop gasten u kunnen bereiken? Dat doet u als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Pas het telefoonnummer naar wens aan bij ‘Telefoonnummer’

SMS naam instellen

U kunt eenvoudig de naam instellen / aanpassen die wordt weergegeven bij het versturen van een SMS. Dit doet u als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Pas de SMS naam naar wens aan bij ‘Aangepaste SMS naam’

Reservering

Vind hier meer informatie over het instellen van uw reserveringen.

Blokuren instellen

Om te zorgen dat één tafel niet heel de avond gereserveerd is, stelt u blokuren in. Aan de hand van blokuren bepaalt u hoelang een tafel gereserveerd blijft. Dit doet u als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Ga naar de tab ‘Reservering’ en vul hier de gewenste blokuren in

Blokuren overschrijven

Het is mogelijk om blokuren te overschrijven vanaf een bepaald aantal personen. Stel dat u groepen vanaf 10 personen wel de mogelijkheid wilt geven om langer plaats te nemen aan een tafel, kunt u dit optioneel instellen. 

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Ga naar de tab ‘Reservering’ en vul een aantal in bij ‘Blokuur overschrijven’

Blokuren voor grote groepen overschrijven

Geef aan hoe lang groepen vanaf het ingesteld aantal personen mogen blijven zitten. 

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Ga naar de tab ‘Reservering’ en vul de alternatieve blokuren voor grote groepen in. 

 

Maximaal aantal gasten voor een reservering instellen

Hoe groot mag een reservering maximaal zijn? Geef dat als volgt aan:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Ga naar de tab ‘Reserveringen’ en vul het maximaal aantal gasten per reservering in

Bericht voor het maximum aantal gasten instellen

Het is mogelijk om een bericht samen te stellen om aan te geven dat er bijvoorbeeld telefonisch contact opgenomen kan worden als u met meer dan 12 personen wilt reserveren

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Ga naar de tab ‘Reserveringen’ en schrijf het bericht bij ‘Bericht boven het maximaal aantal personen’

Interval instellen

Hoeveel tijd zit er tussen de verschillende tijden bij de reserverings opties? Deze kunt u zelf instellen. Wanneer u deze instelt op een kwartier zijn de beschikbare tijden voor een gast bijvoorbeeld: 13:00, 13:15, 13:30, 13:45.

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Ga naar de tab ‘Reservering’ en vul de gewenste interval in  

Instellen tot hoe kort van te voren iemand kan reserveren

Wilt u dat er minimaal een uur zit tussen het plaatsen van de reservering en het moment dat de reservering plaatsvindt? Dan kunt u dat instellen. Het is ook mogelijk om geen restricties in te stellen.

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Ga naar de tab ‘Reservering’ en vul in tot hoe kort van te voren iemand mag reserveren

Instellen hoe ver vooruit gereserveerd kan worden

Hoeveel maanden van te voren mogen gasten uiterlijk reserveren? Als u deze variabele bijvoorbeeld op één maand zet, kunnen gasten uiterlijk tot 1 maand vooruit reserveren. 

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Ga naar de tab ‘Reservering’ en vul in tot hoe kort van te voren iemand mag reserveren

Instellen dat gasten hun eigen ruimte mogen kiezen

Wilt u gasten de keuze geven waar zij mogen gaan zitten? Dit doet u als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’ 
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Vink ‘Sta gasten toe om zelf een ruimte te kiezen’ aan

Reserveringen goedkeuren voordat deze worden geaccepteerd

Zelf de controle houden over binnenkomende reserveringen? Zorg er dan voor dat u eerst reserveringen moet accepteren voordat deze daadwerkelijk geplaatst worden. Dit doet u als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Vink ‘Accepteer reserveringen automatisch’ uit als u reserveringen eerst wilt goedkeuren

Arrangementen

  • Nieuwe pagina toegevoegd aan het menu: arrangementen.
  • Hier is het mogelijk om arrangementen aan te maken waar uw gasten uit kunnen kiezen terwijl zij een reservering plaatsen.
  • Ga naar de arrangementen pagina en klik op voeg arrangement toe.
    - Vul een titel in en kies ervoor of het arrangement voor een keer geld of elke week terug mag komen.
        - Als u kiest voor één keer / enkel kunt u een vanaf- en tot-datum & tijd invullen waarin het arrangement gekozen kan worden tijdens het plaatsen van een reservering.
        - Als u kiest voor terugkomend kiest u de dagen waarop het arrangement geldig is en zal het arrangement elke gekozen dag beschikbaar zijn tijdens het plaatsen van een reservering.
            - U kunt hier ook de tijden aangeven waartussen een arrangement terugkomend beschikbaar is.
    - Arrangementen kunnen ook gemakkelijk bewerkt en verwijderd worden door te klikken op het potloodje of de prullenbak.
       - Ook is het mogelijk om een arrangement te dupliceren door te klikken op het dupliceer icoon.
    - Vergeet niet om de arrangement keuze voor de gast aan te zetten in de restaurant-eigenschappen (zie hieronder).
    - De arrangement keuze word alleen getoond als er ook echt een arrangement bestaat voor de gekozen dag.

Afbeeldingen

Vind hier meer informatie over het instellen van uw afbeeldingen.

Logo instellen / wijzigen

Heeft u een nieuw logo? Of heeft u het logo nog niet ingesteld? Dan gaat u als volgt te werk:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Upload het logo van uw restaurant bij ‘Logo’

Favicon instellen / wijzigen

U kunt zelf uw favicon instellen die zichtbaar is in de URL balk. U doet dit als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Upload de favicon van uw restaurant bij ‘Favicon’

Kop afbeelding instellen / wijzigen

Voeg een foto van uw restaurant of logo toe die wordt weergegeven bij het maken van een reservering of het plaatsen van een afhaal- of bezorg bestelling. 

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Upload een kop afbeelding van uw restaurant bij ‘Kop afbeelding’

Tekst boven de reserveringspagina aanpassen

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Pas de tekst aan bij ‘Header tekst’
 

Aangepaste tekst in het reserveringsformulier

Vraag de gast nog om specifieke wensen of opmerkingen in het reserveringsformulier. Dit doet u als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Eigenschappen’
Stap 2: Klik op het potlood achter uw restaurant
Stap 3: Pas de tekst aan bij ‘Aangepaste tekst’ 

Gebruikers

Uitleg o.a. gebruikers toevoegen en wijzigen

Gebruikers toevoegen

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Gebruikers’
Stap 2: Voeg een user toe met de button rechts onderin
Stap 3: Vul de gebruikersnaam, e-mail, wachtwoord en gebruikersgroep in en sla op
Stap 4: De gebruiker is toegevoegd
 

Gebruikers wijzigen

Stap 1: Klik op het potloodje bij de gebruikers die u wilt aanpassen
Stap 2: Wijzig de gegevens die u wilt wijzigen, zoals de gebruikersnaam en sla op
Stap 3: De wijzigingen zijn doorgevoerd

Gebruikers verwijderen

Stap 1: Klik op het prullenbakje bij de persoon die u wilt verwijderen
Stap 2: Er verschijnt een scherm met de vraag of u het zeker weet: klik op verwijderen
Stap 3: De persoon is verwijderd uit het overzicht

Let op: U kunt alleen een gebruiker verwijderen als u owner of admin bent.

Openingstijden

Vind hier meer uitleg over het instellen en wijzigen van openingstijden.

Openingstijden instellen

Met Lurch kunt u eenvoudig openingstijden toevoegen en wijzigen. Dit werkt als volgt:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Openingstijden’
Stap 2: Selecteer het onderdeel waar u openingstijden voor in wilt stellen: restaurant, afhalen of bezorgen
Stap 3: Klik aan de rechterkant op de button ‘Toevoegen’. Selecteer hier een dag en voeg de gewenste openingstijden toe. Ook kunt u hier het maximaal aantal reserveringen en gasten aangeven
Stap 4: De toegevoegde openingstijden vindt u in het overzicht
 

Openingstijden aanpassen

Stap 1: Klik aan de rechterkant op het potloodje bij de openingstijden die u aan wilt passen
Stap 2: Doe de gewenste aanpassingen in het scherm en klik op opslaan.
Stap 3: De aanpassingen zijn zichtbaar in het overzicht.

Openingstijden verwijderen

Stap 1: Klik aan de rechterkant op het prullenbakje bij de openingstijden die u wilt verwijderen
Stap 2: Er opent een scherm met de vraag of u het zeker weet. Klik hier op verwijder
Stap 3: De aanpassingen zijn zichtbaar in het overzicht

Speciale openingstijden toevoegen

Afwijkende openingstijden op bijvoorbeeld feestdagen? Voer dan afwijkende openingstijden in. Dit werkt als volgt:

Stap 1: Klik rechts onderaan op ‘toevoegen’ bij speciale openingstijden. 
Stap 2: Vul de gewenste data en tijden in en sla op
Stap 3: De afwijkende openingstijden zijn zichtbaar in het overzicht

Het aanpassen/verwijderen van de speciale openingstijden werkt op dezelfde manier als de reguliere openingstijden. 

Tafelcombinaties toestaan tijdens openingstijden

Mogen er op een bepaalde dag geen tafels gecombineerd worden? Of wilt u dat dit wel toestaan? Stel dit als volgt per openingstijd in:

Stap 1: Ga in het menu naar ‘Openingstijden’
Stap 2: Klik op het potloodje bij de openingstijden die u wilt aanpassen
Stap 3: Schuif het vinkje ‘combinaties toestaan’ op blauw en sla op
Stap 4: De combinaties worden nu toegestaan